سفارش تبلیغ
صبا ویژن

webmasteran

خرید کابینت

خرید کابینت

شما می توانید برای خرید کابینت خود و هم چنین طرح های مورد نظرتان با متخصصین شرکت دکتر چوب تماس بگیرید ؛ تا شما را در انتخاب هر چه و بهتر راهنمایی کنند  .

در ادامه این مطلب شما را با فواید و معایب انواع کابینت آشنا می کنیم تا شما بتوانید از بین این همه جنس موجود در بازار بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید .

فواید کابینت هایگلاس :

این کابینت فوایدی مانند : زیبایی ، امکان طراحی مدل هایگلاس مدرن ، درخشندگی بالا ، مقاومت و عمر و دوام مداوم ؛ و هم چنین کیفیت نسبتا بالا دارد . قیمت کابینت هایگلاس نسبت به سایر کابینت ها خیلی زیاد نیست و با توجه به فواید بی شمار آن مناسب و به صرفه است .

ولی این کابینت معایب هم دارد که در ادامه همین مطلب به آن بیش تر می پردازیم :

·         امکان آسیب دیدن از رطوبت و نم :

مغزی اصلی و یا بطن ورق هایگلاس از جنس ام دی اف است . به همین دلیل معایب کابینت ام دی اف ، در کابینت هایگلاس (High Gloss)  هم صدق می‌کند . ( البته نه با آن شدت )

·         استفاده از یونیت پی وی سی برای اطراف سینک ظرف شویی :

برای قسمت های اطراف سینک ظرف شویی کابینت هایگلاس ، شرکت دکتر چوب توصیه می کند که ، یونیت چهارچوب کابینت و حتی ورق قسمت های پشتی یونیت کابینت که معمولا از ورق ام دی اف 3 میلی متری است ، از جنس ام دی اف یا هایگلاس ساخته نشود.

·         آب بندی کردن اتصال های برش خورده :

درباره جذب آب در قسمت های برش خورده ورق هایگلاس ، شرکت دکتر چوب توصیه می کند در آب بندی این قسمت دقت و توجه کافی صورت بگیرد ؛ زیرا در صورت جذب آب توسط لایه های زیرین سبب می شود که چوب متورم شود .

خرید کابینت

فواید کابیت چوبی :

·         طرح زیبای چوب طبیعی

کابینت چوبی بسیار زیبا است و این زیبایی امری همیشگی و دائم است . زیرا چوب نقش و نگار چشم نواز و جذابی دارد ؛ و همواره سبب می شود که نظر مردم به خصوص طرفداران طرح چوب را به خود جلب کند .

تقریبا می شود گفت که طرح چوب طبیعی با هر سلیقه  ای سازگار است . شاید یکی از دلایل جذابیت چوب بین طرفداران آن بافت متفاوت است ،که هر چوب با چوب دیگر بسیار نقش های متفاوتی دارد . در واقع شما دو بافت یکسان از یک چوب نمی یابید . لازم به ذکر است که این نکته را در نظر داشته باشید که خرید کابینت تمام چوب ، به تنهایی می تواند ارزش هر خانه ای را بالا خواهد ببرد .

·         انطباق پذیر بودن

از جمله ویژگی های دیگری که هنگان خرید کابینت باید در نظر گرفت ؛ این است که یک از قابلیت های بارز چوب ، انعطاف پذیر بودن آن است که می شود به روش های گوناگونی به آن طرح و شکل متنوع داد . اصطلاحا می گویند : (چوب قابلیت ابزار خوری نسبتا بالایی دارد . )

در واقع برای خرید کابینت چوبی می شود ، در انواع مدل و طرح های گوناگون سفارشی سازی کنید ؛ که معمولا بر حسب سلیقه طراح و یا کارفرما نیز ساخته می شود .

کابینت های چوبی در شکل ها ، اندازه ها و عمق های گوناگونی ساخته می شوند و این امر به شما کمک می کند تا آشپز خانه ، حمام و یا هر مکانی که از کابینت در آن استفاده می کنید ؛ بسیار منحصر به فرد و زیبا شود.

·         دوام و مقاومت بالای چوب

یکی از نکات مهم هنگام خرید کابینت این است که همه کابینت های چوبی از یک نوع چوب ساخته نشده اند. بیش تر چوب ها از مقاومت و دوام بالا تری نسبت به سایر چوب ها بر خوردارند . چوب های با کیفیت و گران قیمت ، سال های بسیار زیادی عمر می کنند ( البته قیمت بالای هر چوبی ، دلیل بر با کیفیتی آن نیست . ) برای نمونه : بلوط سفید عمر و دوام بالا تری نسبت به بلوط قرمز دارد ؛ و قیمت آن نسبت به بلوط قرمز بیش تر می باشد .

معایب کابینت های جنس چوب:

هنگام خرید کابینت باید این نکته را در نظر داشت ،که کابینت چوب هم مانند هر چیز دیگر در زندگی دارای نقاط ضعف نیز می باشد ؛ و این که بخواهیم این ادعا را داشته باشیم که کابینت های چوبی هیچ عیب و نقطه ضعفی ندارند ، یک دروغ محض است .

·         امکان زیاد صدمه دیدن کابینت چوبی به وسیله آب و رطوبت

·         هجوم حشرات و لانه کردن در آن ؛ از نقص های اصلی این نوع از کابینت ها است . حشرات موذی می توانند به سادگی چوب را خراب کنند و به بطن و مغزی آن صدمه جدی بزنند . بعضی از چوب ها بسیار آسیب پذیر هستند ؛ به خصوص در مقابل آب و هجوم حشرات مانند : سوسک ؛ پس انتخاب چوب هایی مانند : سرو و ساج که مقاومت و دوام بیش تری برای مقابله با این تهدیدات را دارند ؛ می تواند کمک شایانی به شما کنند.