سفارش تبلیغ
صبا ویژن

webmasteran

درب چوبی ورودی

درب چوبی ورودی

در این مقاله تاریخچه ای از درب ارائه می دهیم و در ادامه به پاسخ سوال هایی مانند: درب چیست؟ درب های چوبی ورودی  چیست؟ انواع درب با کاربردهای آن کدام اند؟و… پاسخ می دهیم.

البته شما می توانید با شرکت دکتر چوب تماس حاصل فرمایید و در کوتاه ترین مدت پاسخ سوال های خود را بیابید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

در چوبی ورودی چیست؟

درب یک عضو متحرک است. از درب ها برای جلوگیری از دسترسی به یک فضای محصور مانند: ساختمان، اتاق، سرویس بهداشتی، سالن و…استفاده می شود.

معمولا درب ها از شکل ها و نوع های مختلف به صورت متحرک ساخته می شود. به علاوه درب های مختلفی

مانند: کشویی، لولایی، ریلی، پروانه ای،رول آپ، سکشنال و… ساخته می شود.

تاریخچه در های چوبی ورودی

در چوبی ورودی مانند بسیاری دیگر از وسایل از تاریخچه نسبتا بالایی برخوردار هستند؛ تقریبا میشه گفت از زمان مادی ها در دوره ی شاروقین نمونه هایی از درب های چوبی یافت شده است که خود نشان تاریخچه و پیشینه طولانی آن دارد.

اغلب این درب های چوبی ورودی از چوب ساخته شده و روی آن ها آهن کوب شده است.

از گذشته این موضوع مورد نظر معماران واقع بوده است که درب ها را به شکل مستطیل بسازند تا باز و بسته شدن آن بسیار راحت تر صورت بگیرد. مردم قدیم یه سری ابتکار هایی به خرج می دادند برای مثال در روزنه های بالای آن کلاف چوبی می نهادند که علاوه بر استواری بنا نقشی مانند چپیله یا به اصطلاح امروز نعل درگاه را بازی می کرد و به همین سبب جای نعل یا چپیله به صورت نعل گاهی چهار گوش و ساده در می آمد.

در معماری پارسی قدیم سر درب گاه ها با یک پاره سنگ یکپارچه پوشیده می شد. اما در سبک پارتی در زیر چپیله نالی روی درگاه کالیپر و شاخک چهار چوب جای داشت.

در بناهای دوران اسلامی هم در هر جاده دروازه دیده می شده است که با کلاف چوبی کاملا ساده به شکل مستطیل شکل درآمده است.

از جمله کهن ترین در هایی که از آغاز اسلام به جای مانده است دروازه مهریز یزد می باشد.

درب چوبی ورودی

انواع درچوبی ورودی

یکی از پرطرفدارترین و همچنین گران ترین نوع درب، درب چوبی ورودی است. درگذشته از این نوع از درب ها بسیار استفاده می شده اما امروز انواع مختلفی مورد استفاده واقع می شود مانند: درب شیشه ای و فلزی و…

اما از آنجایی که هیچ وقت ارزش یک کار چوبی از بین نمی رود و هیچ گاه قدیمی نمی شود، دوباره مورد توجه معماران واقع شد و انواع مختلف و زیباتری از درب چوبی ورودی ساخته شد. به خصوص معماران ساختمان های لوکس بیشتر به این نمونه از درب های چوبی ورودی روی آوردند.

برای ساخت درب چوبی بیش تر از سایر درب ها احتیاج به تلاش و پشت کار دارد؛ زیرا طرح ها و ظریف کاری هایی دارد که سبب هرچه بیش تر شدن زیبایی و ظریف تر شدن کار می شود .

در ادامه به انواع درب های چوبی می پردازیم و شما را با جدید ترین و لوکس ترین کار ها آشنا می کنیم. هم چنین شما می توانید برای ثبت سفارش و آگاهی از لیست قیمت ها و مشاهده نمونه کار ها با متخصصین شرکت دکتر چوب تماس حاصل کنید و از مشاوره های آن ها بهتره مند شوید.

  • درچوبی ونگه
  • در  چوبی هلالی با کتیبه در کناره های آن
  • در  چوبی قوسی ویلایی
  • در  ورودی با ترکیب چوب و شیشه
  • در  چوبی ویلا
  • مدل های درب ورودی منزل
  • در ورودی چوبی دو هاله
  • در ورودی چوبی تک هاله با کتیبه
  • انواع در ورودی آپارتمان ساده با روکش پی وی سی PVC
  • در ورودی چوبی مدرن(ساده و تقریبا بی طرح و یا کم طح و نگار)
  • در  چوبی ورودی منزل جام دار
  • در  چوبی ورودی ون
  • در  چوبی ورودی به رنگ فندق

این درب ها فقط مناسب هستند برای ورودی آپارتمان ها و به هیچ وجه شرکت دکتر چوب توصیه نمی کند که از درب های چوبی برای جاهایی به غیر از ورودی ساختمان استفاده کنید مانند: درب اتاق خواب ها، درب سرویس بهداشتی، درب آشپزخانه، درب میانی سالن ها، اتاق غذا خوری، بالکن و…

این درب ها اغلب شیک و لوکس هستند و بیش تر جنبه زیبایی دارند؛ بنابر این نمی شود جنبه امنیت آن را برای بخش های مختلف ساختمان تضمین کرد.