سفارش تبلیغ
صبا ویژن

webmasteran

تمیز کردن کابینت چوبی

تمیز کردن کابینت چوبی

چوب مانند همیشه حس حضور در طبیعت و تازگی را به همراه دارد ؛ علاوه بر این ، همواره با حس آرامش همراه است  .

تمیز کردن کابینت چوبی بسیار حائز اهمیت است ؛ زیرا ممکن است سبب خرابی چوب شود . این احساسات سبب می شود که ما رغبت بیش تری داشته باشیم برای استفاده از چوب و یا طرح های آن در دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه . کابینت چوب و یا کابینت با روکش چوبی ، از کابینت های دوست داشتنی است و در عین حال جزو جنس گران قیمت بازار می باشند .

در ادامه همین مطلب انواع چوب را معرفی می کنیم و شما را با انواع جنس موجود در بازار آشنا می کنیم ؛ سپس به انواع شیوه تمیز کردن کابینت چوبی می پردازیم .

انواع چوب:

کابینت با روکش چوبی :

برای ساخت این نوع از کابینت ، بخش رویی از ورق های ام دی اف با روکش چوبی ساخته می شود ؛ این روکش رویی سبب می شود که قیمت آن نسبت به جنس خالص بیش تر شود ، اما نسبت به کابینت تمام چوب ارزانتر باشد . درست مانند بیش تر کابینت ها ، معمولا یونیت (اسکلت) اصلی این نوع کابینت نیز از جنس ام دی اف است .

یک نمونه دیگر از این نوع روکش ها ، روکش بلوط و ملچ است که از پرطرفدار ترین های این طرح هستند .

بخش بسیار زیادی از هزینه اضافه این کابینت مربوط می شود به اجرای رنگ پلی استر .

رنگ پلی استر پس از پایان ساخت کابینت انجام می شود .

کابینت چوب ( تمام چوب ) :

از گران ترین انوع کابینت می توانیم کابینت تمام چوب را نام ببریم ؛ زیرا از چوب خالص برای ساخت آن استفاده می شود و همین امر است که قیمت آن را بالا می برد . اسکلت کابینت در برخی از موارد با متریال هایی مانند : ام دی اف و… و در برخی موارد دیگر از چوب خالص ساخته می شوند .

کابینت های تمام چوب ظاهر بسیار زیبایی دارند ؛ اما این کابینت ها مدت زمان زیادی از وقت را برای آماده سازی و نصب آن می کنند . این نوع از کابینت برای افرادی مناسب می باشد که علاقه مند به ایجاد طراحی روستیک برای خانه خود هستند . این کابینت ها جلوه زیبا و خیره کننده ای به آشپز خانه شما می دهند و بیش تر برای دکور کلاسیک مناسب است .

تمیز کردن کابینت چوبی

تمیز کردن کابینت چوبی

برای تمیز کردن کابینت چوبی خود ، شرکت دکتر چوب به یک سری پارامتر ها می پردازد ؛ که شما با رعایت این موارد می توانید  بدون آسیب رساندن به کابینت ، آن را تمیز کنید .

1.      استفادهاز اتو :

اگر لکه آب تازه ایجاد شده است ، بهتر است ، یک دستمال کاملا خشک روی لکه قرار دهید ، سپس اتو بدون بخار را (داغ نباشد) بر روی دستمال برای چند ثانیه نگه دارید تا لکه کاملا محو شود .

2.                  استفاده از روغن گیاهی

یکی دیگر از روش های عالی برای تمیز کردن کابینت چوبی این است که یک دستمال خشک را بردارید و کمی روغن گیاهی مانند :  زیتون ، بادام و… بر روی آن بریزید و بعد روی میز چوبی خود بکشید ، این کار را آنقدر انجام دهید تا لکه کامل پاک شود .

3.                  استفاده از سس مایونز برای تمیز کردن کابینت چوبی :

یکی از روش هایی که ظاهرا عجیب است ؛ اما برای تمیز کردن کابینت چوبی بسیار مناسب است این است که : پارچه را به آب و سس مایونز آغشته کنید . بدین شکل که :

مایونز را به خوبی با آب مخلوط کنید و بعد هم بزنید ؛ سپس آن را بر روی محلی که دچار لکه شده قرار دهید و  سه ساعت به آن وقت دهید تا لکه کاملا جذب شود ، بعد از آن، مخلوط مایونز و آب را پاک کنید و با دستمال کاغذی تر کمی خیس کنید و محل لکه را پاک کنید . این روش برای لکه های روی صندلی میز ناهارخوری نیز مناسب می باشند ؛ چرا که لکه های ایجاد شده در این مکان عمدتا چرب هستند و با این روش که مخصوص پاک کردن چربی است ، به راحتی پاک می شوند .