سفارش تبلیغ
صبا ویژن

webmasteran

آشنایی با کابینت ام دی اف(MDF)

آشنایی با کابینت ام دی اف (MDF)

امروزه کمتر کسی هست که با کابینت ام دی اف آشنایی نداشته باشد؛ همه می دانند که نوعی ورق از ترکیبات چوب هست که برای ساخت وسایلی مانند: کمد، کابینت، تخت و… استفاده می شود.

ام دی اف در اصل یک ماده بسیار رایج است در صنعت کابینت و مبلمان و همین طور تخت خواب و هرچیز دیگه ای که با چوب سر و کار دارد.

همان طور که می دانید کابینت مهم ترین و پر کاربردترین اجزای آشپزخانه هست بنابراین باید در انتخاب جنس و طرح زیاد دقت کنید.

ام دی اف یعنی تخته فیبر با چگالی متوسط؛ در واقع با ذرات خرد شده از چوب تشکیل شده است. این الیاف توسط چسب یا رزین در یک دستگاه متراکم و فشرده شده و سپس با حرارت خشک می شود و با ابزار های مناسب برش داده می شود. این تخته یک فرقی با تخته های خرد چوب دارد این تفاوت در اندازه های الیاف آن است. تخته خرده چوب تکه های بزرگ تری از چوب دارد.

نکته دیگر راجب چوب ام دی اف این است که رنگ بافت آن در هر صورت ثابت می ماند اما رنگ شده به نظر می رسد.

در ادامه این مطلب درباره ی فواید و معایب کابینت ام دی اف بیش تر توضیح می دهیم و شما را با این کابینت بیشتر آشنا می کنیم. البته که شما می توانید با شرکت دکتر چوب تماس بگیری تا از راهنمایی متخصصین بهره ببرید.

آشنایی با کابینت ام دی اف(MDF)

فواید کابینت mdf

·         هزینه بسیار مناسب آن در مقایسه با سایر کابینت ها

·         قابلیت برش کاری

·         می توان در اندازه و مدل های مختلف آن را تعقیر داد و ساخت

·         از مقاومت و پایداری زیادی نسبت به سایر کابینت ها برخوردار است.

·         از داشتن هر گونه نقص طبیعی مثل گره های موجود در سایر چوب ها تهی است.

·         امکان تمیز شدن بسیار آسان این نوع از کابینت ام دی ام: یکی از مهم ترین دلایل آن این است که از لایه ی نازکی به اسم وینیل تشکیل شده و همین امر سبب می شود که خیلی راحت لکه ها را بتوانید با آب و اسفناج تمیز کنید و فاقد هرگونه لکه کنید.

·         برخلاف سایر کابینت ها، کابینت ام دی اف دچار تاب و انحراف نمی شود؛ در کابینتی که تاب دارد به خوبی بسته نمی شود و بدتر از آن طبقه ها نامتقارنند و ظاهر بد و نا متعارفی پیدا میکنند. و این از جمله فواید کابینت ام دی اف است که هیچ کدام از این مشکلات را پیدا نمی کند. البته این مشکل بیشتر برای کابینت های چوبی است که در محیط مرطوب هستند و به مرور تغییر شکل می دهند.

·         طول عمر کابینت ام دی اف زیاد است.

·         در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند و کمتر این نگرانی ایجاد میشود که ممکن بشکند و یا به مرور زمان تاب بر دارد.

·         یکی از بهترین فوایدی که از کابینت ام دی اف میتوان نام برد؛ این است که اگر در طرز تهیه این چوب کمی دقت کنیم متوجه می شویم که از آنجایی که برای ساخت آن از خرده چوب های بازیافتی استفاده می شود می توان به حفظ محیط زیست بسیار بسیار کمک شایانی کرد.

·         شیک و مدرن هست و می توان از رنگ و طرح های مختلف در آن استفاده کرد.

معایب کابینت ام دی اف        

·         از جمله معایب کابینت ام دی اف نیاز به مراقبت هرچه بیشتر از این کابینت است زیرا در شرایط عادی از دوام مناسبی برخوردار است اما اگر دچار خرابی از نظر تو رفتگی یا خراشیدگی شود تمام کابینت درگیر می شود.

·         یکی دیگر از معایب این کابینت این است که اگر خراب شود خیلی سخت تعمیر می شود.

·         حساسیت زیاد نسبت به حرارت: کابینت های ام دی اف بسیار به گرما و حرارت حساس هستند و اگر در مجاورت اجاق گاز قرار گیرد دچار حباب، برجستگی و یا پوسته پوسته شدن می شوند. دلیل این حساسیت نسبت گرما سطح وینیل است که دچار آسیب می شود.

·         کابینت های رنگ شده اگر در مجاورت منبع گرما نصب شوند ممکن است که دچار رنگ پریدگی شوند و هاله های زرد و بدریخت در سطح آن پدیدار شود.

کابینت ام دی اف با روکش چوبی:                    

برای علاقه مندان چوب در دکور آشپزخانه بازهم کابینت ام دی اف گزینه مناسبی است و می توان از روکش های چوب طبیعی مانند: بلوط، گردو، ملچ و… استفاده شود. البته این روکش طبیعی نسبت به سایر روکش ها قیمت نسبتا بالاتری برخورد دار است.